והפעם על ניהול "לידים" Leadsבעסק

"מה נשמע דוד?" אני שואל. "מה חדש עם הפניות החדשות שקיבלת לפני שבועיים? והאם התקשרת לנייד שנתתי לך לבחור מהמפעל בצפון?"

"לא" עונה דוד "לא הספקתי, אתה לא מבין מה קורה כאן, אין לי זמן להרים את הראש מהשוטף".

מוכר לא? ההתעסקות ב'שוטף' גוזלת את כל הזמן, עד שפשוט שוכחים או לא זוכרים לחזור ללידים Leads חדשים ולהקדיש זמן לייצר לידים Leads כאלה.

טעות!

מנהל טוב מוצא זמן לנהל את העסק שלו, ומוצא זמן לנהל כל נושא בעסק שלו אם בעצמו או על ידי האצלת סמכויות.

אותם לידים Leads חדשים הם המקור העתידי להכנסות חדשות לעסק שלנו וחייבים למצוא זמן להקדיש להם, לענות לפניות שהגיעו אלינו בדרכים שונות ומגוונות אם במייל, אם בטלפון ואם בפגישות.

מניסיוני מומלץ לנהל זאת בצורה מסודרת בטבלה (אפשר בOutlook או בקובץ אקסל או וורד) בעסקים גדולים יותר הנ"ל מהווים חלק ממערכת CRM.

תאריך, שם, פרטי התקשרות, מי הפנה, על מה מדובר, מה נעשה, מה צריך לעשות בעתיד כולל תזכורות ביומן.

יש להקדיש לנושא לפחות פעם בשבוע בצורה מסודרת ואם מגיע ליד Lead דחוף וגדול – כלומר בעל פוטנציאל להפוך להכנסה משמעותית – לטפל בו ללא דיחוי.

יש לטפח ולתגמל את אלו שהביאו לנו את הליד  Lead ולעודד אותם להביא עוד לידים.

טבלת הלידים Leads צריכה להיות טבלה פעילה עם קישורים Hyperlink למידע או אתר רלוונטי, עם הפניות ותזכורות ליומן. צריך להיות ברור ממנה סטטוס הליד Lead ואף ניתן לתת לכל ליד Lead ציון לפי מדרג שמתאים לכל אחד (לדוגמא מ1-3, כאשר 1 מציין ליד Lead רגיל ו 3 מציין ליד Lead חם).

סיום טיפול בליד Lead יצויין למשל בצבע אחר או ברקע אחר אבל אין למחוק אותו. קורה לעיתים שליד Lead ישן מתעורר לחיים לאחר כשנה משום שהשתנו דברים לצד השני. כדאי שיהיה ברשותנו רישום ותיעוד מדוייק כדי שנזכור.

כמובן שפירות מאמצי השיווק השונים של העסק מתבטאים בסופו של דבר בלידים Leads חדשים אותם יש להכניס (לרשום) ולעדכן באותה הרשימה. (לדוגמא כרטיסי ביקור שאספנו בכנס או ביום עיון או בתערוכה).

רוצים לשמוע פרטים נוספים?
צרו איתי קשר כעת
Jos do it – טיפים נוספים בסדרה: